english romana
A A A

JABIRU 3300 - 115 HP

Foarte popular in Statele Unite. Motor "adevarat", 6 cilindri, fara reductor (elice montata direct pe arborele cotit).

Specificatii generale si echipare:
- Alezaj: 97.5mm
- Cursa pistonului: 74mm
- Capacitate cilindrica: 3314 cc
- Raport de compresie: 8:1
- Sens de rotatie: In sensul acelor de ceasornic  
- Perspectiva pilotului - Sensul de mers
- Greutatea motorului: 81 kg (178 lb) cu Pompa de ulei, Exhaustare si Starter
- Unitatea de aprindere: dubla aprindere Jabiru bloc electronic tranzistorizat independent
- Reglarea aprinderii: 25° BTDC
- Succesiunea aprinderii: 1 - 4 - 5 - 2 - 3  6
- Bujii: NGK D9EA
- Distanta intre electrozi: 0.55 - 0.6mm (0.022"  0.024")
- Generator:  Jabiru cu stabilizator de tensiune
- Iesire DC: 20 amperi (continuu)
- Carburator: BING constant depression type 94/40
- Filtrul prizei de aer: 1x cartus de hartie RYCO RAF 17
- Filtrarea combustibilului: dimensiunea maxima a particulelor 0.1 mm (100 Micron)
- Pompa de combustibil: Arbore cu came tip diafragma
- Sistem de pornire: Electric 12 V / 1.5 kW
- Filtru de ulei:  RYCO Z386 sau echivalent.

Performante:
- Conditii atmosferice standard la nivelul marii.
- Echipamentul de serviciu al avionului neincarcat. (Pompa de vid nemontata)
- Amestec combustibil/aer complet imbogatit
- Temperatura maxima a chiulasei.
- Filtru de aer Standard Jabirui si aer rece
- Toba de esapament standard

Engine Ratings
- Maximum 90 kW (120 hp) @ 3300 RPM
 Conditii ISO STD
- Consum de carburant 35 L/hr @ Decolare/Max
 Continuous Rating
- Consum de ulei 0.1 L/hr (max)

Combustibil si lubricant
- Combustibil: AVGAS 100 LL & AVGAS 100/130
- Poate fi folosit Automotive Gasoline cu cifra octanica 90 sau mai mare, cu plumb sau fara plumb, daca nu este disponibil AVGAS.

Lubricant
Run In Period
- Greutatea uleiului: 80
- Temperatura exterioara: -17°C la 25°C (1°la 77°F)
- Greutatea uleiului: 100
- Temperatura exterioara: 15°C la  35°C (59°la 95°F)
- Greutatea uleiului: 120
- Temperatura exterioara: peste  35°C (95°F)

Operare in conditii normale:
- Greutatea uleiului: W80
- Temperatura exterioara: -17°C la 25°C (1°la  77°F)
- Greutatea uleiului: W100
- Temperatura exterioara: 15°C la 35°C (59°la 95°F)
- Greutatea uleiului: W120
- Temperatura exterioara: peste  35°C (95°F)
Sistemul de racire
Racire cu aer atmosferic. Asigurati-va ca tobele de esapament sunt amplasate si ajustate corect.
Caderea de presiunea necesara la cilindri la 1.3 Vs in configuratia de decolare este de minimum 4.3 cm (1.7”). Vitezele si limitarile de functionare
- Viteza continua maxima: 3150 RPM
- Conditii ISO STD Maximum 3300 RPM
- Viteza de mers in gol: 700 - 800 RPM (HOT)
- Presiunea de ulei  Operare normala Min 220 kPa (31 psi) Max 525 kPa (76 psi)
- Relanti Min 80 kPa (11 psi)
- Pornire si incalzire: Max 525 kPa (76 psi)
- Temperatura uleiului: Min. 15°C (59°F)
                                 Max. 118 ° C (244 ° F)
- Temperatura permanenta: 80 - 100°C (176° - 212°F)
- Max. CHT (Ascensiune): 200°C (392°F)
- Permanent 180°C (356°F) Max. (Citire CHT pe spotul senzorului de la cilindrul pentru determinarea stabilitatii la temperaturi inalte)
Limite EGT:
- EGT (Domeniu mediu/ Croaziera): Min 680°- 750°C (1256°- 1382°F)
- EGT (Peste 70% Putere): Min 640°- 780°C (1184°- 1256°F)