english romana
A A A
  • Chris Heintz
    Chris Heintz

Chris Heintz

Un inginer aeronautic desavarsit, Chris Heintz este un absolvent al institutului E.T.H. din Elvetia. Dupa ce a facut armata la Fortele Aeriene, Heintz a lucrat pentru Aerospatial pe supersonicul Concorde, mai tarziu devenind inginer sef la Avions Robin (Franta) unde a proiectat cateva avioane cu doua si patru locuri.

In timpul liber, Heintz a inceput sa proiecteze si sa-si construiasta propriul avion, pe care l-a numit ZENITH, anagrama a lui Heintz. Fiind un inginer si nu un meserias, avionul sau “all-metal” a cuprins metode simple de construire pe parcursul intregii perioade. Dupa mai putin de un an de munca, avionul Zenith de doua locuri, cu aripa jos, a fost zburat cu succes in 1969. La putin timp, au fost tiparite si oferite unui numar mare de constructori si aviatori, planuri detaliate si manuale de construire a avionului.

In 1973, Chris Heintz, familia sa si Zenith s-au mutat in America de Nord, unde Heintz a lucrat pentru Havilland (in Toronto) ca inginer de rezistenta pe Dash 7. Chris a hotarat sa-si formeze propria sa companie de avioane in 1974, si, sub denumirea de Zenair Ltd. a inceput fabricarea, de unul singur, a kiturilor Zenith, in garajul sau de doua locuri. In compania sa, Heintz a introdus mai mult de douasprezece proiecte de kituri pe o perioada de cativa ani. In 1992, Heintz a obtinut licenta pentru fabricarea si comercializarea pentru “Zenith Aircraft Company” a proiectelor STOL CH 701 si ZODIAC CH 601, si a dezvoltat noile avioane STOL CH801 si ZODIAC XL.

Ca fondator, presedinte si inginer sef al Zenair Ltd. inca din 1974, domnul Heintz a proiectat si dezvoltat mai mult de 12 noi modele de avioane, ce au fost comercializate drept kituri pentru avioane prin toata lumea. In ziua de astazi, mai mult de 800 de avioane zboara in 48 de tari. Proiectele lui Heintz au castigat reputatie excelenta printre piloti, constructori, presa, si autoritatile aviatice pentru constructia durabila “totul din metal”, caracteristicile normale de zbor, siguranta in functionare, si necesitati mici de intretinere. Cu o lunga dedicatie pentru cariera in aviatie, Chris Heintz este un beneficiar al mult ravnitului premiu “Dr. August Raspet” “pentru contributia extraordinara la progresul proiectelor pentru avioane usoare,” iar proiectele sale au fost onorate cu numeroase premii in intreaga lume. In 1995 Federatia Internationala Aeronautica (Federation Aeronautique Internationale) a premiat Zenair Ltd. cu prestigioasa Diploma de Grup pentru “contributia extraordinara la propresul aviatiei” si Chris Heintz a fost inclus in EAA “Hall of Fame” in 1999.

In 1996, Chris Heintz si Zenair Ltd. au obtinut certificatul tip FAA pentru Zenith CH 2000, un avion de doua locuri cu aripa jos bazat pe proiectele kiturilor pentru avioane.

“Pilotii din intreaga lume ii datoreaza o adanca recunostinta lui Chris Heintz al carui geniu creativ ingineresc a produs cel mai permisibil avion “totul din metal”, cu cea mai larga cabina a avionului de doua locuri, care se afla pe piata in ziua de astazi. Nici un alt avion din lume nu ofera atata putere, stabilitate, confort, sau operare economica. Chris Heintz a avut o contributie semnificativa vis-a-vis de pastrarea permisivitatii proprietatii avionului, in acelasi timp asigurand costuri eficiente.” Recreational Airplane Pilot, de Edwin Quinlan,
Publicatie Aviatica

Chris Heintz nu doar proiecteaza, testeaza si promoveaza avioane, dar este si implicat in toate aspectele ce tin de aviatia generala, el fiind un membru cu experienta al EAA, in mod frecvent oferind lecturi si forumuri la intalniri. Heintz este, de asemenea, inginer consultant, consiliind guverne, organizatii, universitati, si persoane particulare. O autoritate importanta in proiectarea avioanelor usoare si in comercializare, Heintz a lucrat strans cu autoritatile si organizatiile aviatice pentru a dezvolta noi reguli aviatice si s-a implicat in promovarea si industrializarea aviatica pentru dezvoltarea tarilor. Chris Heintz a fost implicat si in promovarea, dezvoltarea si implementarea standardelor pentru FAA (categoria Avion Sportiv / Avion Sportiv Usor). Cu toate ca Heintz a iesit la pensie in mod oficial in 2003, este in continuare foarte activ ca proiectant, inginer si consultant.

Chris Heintz discutand proiectul avionului usor cu fostul sef NASA Daniel Goldin (asezat in Zodiac CH601) la EAA AirVenture

Chris Heintz discutand proiectul avionului usor cu fostul sef NASA Daniel Goldin (asezat in Zodiac CH601) la EAA AirVenture

Proiectantul Chris Heintz a fost premiat de LAMA (Light Aircraft Manufacturers' Assoc.  Asociatia producatorilor de avioane usoare) / revista Kitplanes (kituri pentru avioane), in 2001, cu premiul “Premiul acordat de presedinte pentru o persoana extraordinara” la Oshkosh in 24 iulie, 2001. Heintz a fost selectat de catre colegii sai (fabricanti si proiectanti de avioane) pentru acordarea acestui premiu de catre Asociatia Fabricantilor de Avioane Usoare. Premiul i-a fost inmanat lui Chris Heintz de catre Presedintele LAMA - Larry Burke si redactorul revistei “KITPLANES”  Dave Martin.

Proiectantul Chris Heintz a fost premiat de LAMA (Light Aircraft Manufacturers' Assoc. Asociatia producatorilor de avioane usoare) / revista Kitplanes (kituri pentru avioane), in 2001, cu premiul “Premiul acordat de presedinte pentru o persoana extraordinara” la Oshkosh in 24 iulie, 2001. Heintz a fost selectat de catre colegii sai (fabricanti si proiectanti de avioane) pentru acordarea acestui premiu de catre Asociatia Fabricantilor de Avioane Usoare. Premiul i-a fost inmanat lui Chris Heintz de catre Presedintele LAMA - Larry Burke si redactorul revistei “KITPLANES” Dave Martin.
 

Comentarii